Początkujący PM
Program ten został stworzony, aby pomóc kierownikom i kierowniczkom projektów w radzeniu sobie z typowymi wyzwaniami, jakie pojawiają się na tym stanowisku. Często osoby te awansują z zespołu i potrzebują zbudować swoją pozycję liderską. Jako PM stale negocjują zakresy, terminy i budżety z zespołem, organizacją i klientami. Nieustanne poszukiwanie akceptowalnych dla wszystkich stron rozwiązań stanowi jeden z najbardziej wymagających elementów pracy osoby kierującej projektem. Aby wesprzeć PM w ich nowych rolach, program składa się z kilku modułów, w tym spotkań z doświadczonymi mentorami – kierownikami/kierowniczkami projektów, a także ekspertami/ekspertkami z dziedzin finansów, zarządzania i wystąpień. Dzięki temu uczestnicy będą mieli wsparcie i narzędzia do skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami, jakie stawia przed nimi praca na stanowisku kierownika projektów.
Cele programu:
Dla uczestników:
- poznanie typowych wyzwań PM i „nauka na cudzych błędach”,
- zrozumienie roli i odpowiedzialności Project Managera,
- zwiększenie pewności siebie w roli PM,
- rozwinięcie umiejętności budowania autorytetu w relacji z zespołem projektowym,
- lepsze rozumienie relacji pomiędzy decyzjami w projekcie a ich konsekwencjami finansowymi i formalnymi,
- rozwój umiejętności przywódczych i efektywnej komunikacji.
Dla organizacji:
- zwiększenie świadomości PM w zakresie konsekwencji decyzji dla biznesu,
- przyspieszenie wdrożenia PM do nowej roli,
- zmniejszenie liczby błędów i nieefektywnych działań początkującego PM,
- poprawa wizerunku organizacji jako miejsca, w którym inwestuje się w rozwój pracowników,
- utrzymanie lojalności i motywacji pracowników poprzez zapewnienie im wsparcia w rozwoju zawodowym.